Freitag, 22. April 2016

Hurra, hurra! Die Osterferien sind da!



A. Hase

1. Hasenblatt - Hasenteile anmalen, einfache Sätze schreiben.

2. Hase Hansi - Lesen und Anmalen.

B. Basteln zu Ostern

1. Osterkarte in Ei-Form  bei Stampika

2. Last minute- Osterkarte bei Makerist Blog

3. Osterlamm basteln bei Bastel-Elfe

4. Lamm aus Popcorn! bei Kidsweb

C. Ostern in Deutschland, Österreich und der Schweiz

1. Ostern- Ein Fest mit vielen Traditionen ( Ostern in Deutschland)

2.


Ostern quiz from deutschonline


D. Lieder zum Mitsingen

1. Häschen in der Grube

2. Stups, der kleine Osterhase

3. Kinderlied zum Osterfest

E. Ostern in Griechenland






Ostern in Griechenland from YPEPTH

Σνούφελ- Πασχαλιάτικος λαγός

F: Wünsche! ( Deutsch)


H: Wünsche! ( Griechisch)









Dienstag, 19. April 2016

Eine Lehrerin schreibt... ( Tagebuch, griechisch)


Αγαπημένο μου ημερολόγιο,

σήμερα δεν θέλω να πάω στην δουλειά. Δεν θέλω να αφήσω το σπίτι μου και το παιδί μου για να πάω εκεί. Νιώθω ευγνώμων για την δουλειά που έχω ενώ χιλιάδες συνάνθρωποί μου αναζητούν απεγνωσμένα μια. Δεν θέλω να πάω όμως.
Την δουλειά μου την αγαπώ. Εγώ την επέλεξα εξάλλου. Υπάρχει μεγαλύτερη ευλογία από το να είσαι εκπαιδευτικός; Από το να κάνεις τα παιδιά να χαμογελούν με μια τόση δα ανακάλυψη που έκαναν, με κάτι καινούριο που έμαθαν; Κάτι τόσο μικρό που όμως για εκείνα μπορεί να σημαίνει τον κόσμο ολόκληρο.
Οι εκπαιδευτικοί έχουμε την αξίωση και την ευθύνη να είμαστε γονείς για χιλιάδες παιδιά. Έχουμε την ευθύνη να γίνουν άνθρωποι με ιδέες, με αξίες, με ήθος. Οφείλουμε να τα προσέχουμε καθημερινά μα πάνω από όλα οφείλουμε να τα αγαπάμε. Εμείς, είμαστε οι μοναδικοί άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο που μπορούμε να ακούσουμε από χιλιάδες παιδικά στόματα και φωνούλες την λέξη ''μαμά'' ή ''μπαμπά'' αντίστοιχα.
Παρόλα αυτά καλό μου ημερολόγιο δεν θέλω να ξεκινήσω σήμερα για την δουλειά…
Η ώρα περνάει… Είμαι ήδη έτοιμη να φύγω. Μα δεν θέλω. Τσεκάρω το κινητό μου για τελευταία φορά, με την κρυφή ελπίδα να μην πάω στο σχολείο. Είχα να νιώσω έτσι από τότε που ήμουν η ίδια μαθήτρια και ήθελα να χάσω την πρώτη ώρα της χημείας!!
Πήγε εννιά παρά ημερολόγιο μου… Και εγώ έχω ήδη ξεκινήσει για το σχολείο. Απολαμβάνω τα τελευταία λεπτά της μοναξιάς μου παρέα με ένα τραγούδι και ένα ποτήρι καφέ.
Το ρολόι γράφει εννιά και εγώ είμαι ήδη στο προαύλιο. Μα δεν θέλω να περάσω την πόρτα του σχολείου.
Παίρνω βαθιά ανάσα και ανοίγω την πόρτα.
Νιώθω τουλάχιστον δέκα ζευγάρια μάτια να είναι καρφωμένα πάνω μου. Περπατώ γρήγορα και μπαίνω στο γραφείο μου. Σαν κυνηγημένη.
Οι συνάδερφοί μου έχουν δουλειά… Όλοι μπροστά από μια οθόνη ενός υπολογιστή ή μπροστά από ένα βιβλίο. Τους κοιτάω προσεκτικά. Πολλοί δεν αντιλήφθηκαν καν ότι έχω έρθει.
Τους μιμούμαι. Ανοίγω το λάπτοπ και προσπαθώ να ξεχαστώ. Τους αγνοώ όπως και αυτοί.
Χάνομαι στο ίντερνετ. Προσπαθώ να βρω κάποια φυλλάδια για εκτύπωση μα αδυνατώ. Μάλλον κάποιος τα πείραξε! Αναστενάζω βαθιά και τα ξανα ψάχνω.
Αγαπημένο μου ημερολόγιο θα βάλω τα κλάματα.
Ξέχασα ότι πρέπει να παρουσιαστώ στην διευθύντρια. Χτυπώ διακριτικά την πόρτα του γραφείου της και ανοίγω.
Της αναφέρω ότι ήρθα μαζί με μια καλημέρα.
Με κοιτάει απλά. Κουνάει το κεφάλι και γυρίζει στην δουλειά της.
Ημερολόγιό μου… Βοήθεια.
Φεύγω όσο διακριτικά μπήκα.
Το κουδούνι χτύπησε. Κοιτάω στον πίνακα σε ποια αίθουσα πρέπει να πάω…
Ανεβαίνω τα σκαλιά. Δίπλα μου τα παιδιά να χαμογελούν. Εγώ γιατί δεν χαμογελάω ημερολόγιό μου;
Πριν μπω στην αίθουσα, παίρνω μια βαθιά ανάσα. Φοράω την μάσκα με το χαμόγελο. Ανοίγω την πόρτα…
Είμαι εδώ. Απέναντι σε δώδεκα παιδιά. Περιμένουν να τους μιλήσω. Να παίξουμε. Να μάθουν.
Μα ημερολόγιό μου… Δεν θέλω να διδάξω. Δεν μπορώ να διδάξω. Θέλω να κλάψω και να τα πάρω μια αγκαλιά.
Παρόλα αυτά ξεκινάω να παραδίδω. Πόσο διαφορετικά θα ήταν όλα αν ένιωθα καλύτερα στο σχολείο.
Τα παιδιά μου ζητούν να παίξουμε το παιχνίδι με την μπάλα και τις ερωτήσεις στην αυλή. Τους αρνούμαι. Δεν μπορώ να παίξω.
Μου ζητούν να δουν ταινία. Δέχομαι. Θα έχω χρόνο να σκεφτώ.
Οι ώρες περνούν έτσι. Επιτέλους χτύπησε το τελευταίο κουδούνι.
Ευτυχώς υπάρχουν μερικοί που με κάνουν να νιώσω καλύτερα.
Χρειάζομαι μια αγκαλιά. Και ευτυχώς την βρίσκω.
Και ενώ είμαι ενήλικη νιώθω σαν ένα αβοήθητο παιδί.
Πήγε δύο ημερολόγιό μου.
Μαζεύω τα πράγματά μου. Παρουσιάζομαι στην διευθύντρια για να υπογράψω. Δεν ανταλλάζουμε κουβέντα.
Αντίο σχολείο.
Μπαίνω στο αυτοκίνητο και ξεκινάω για το σπίτι. Με πιάνουν τα κλάματα.
Ποια είμαι; Εγώ λάτρευα την δουλειά μου. Και ακόμα την λατρεύω. Μα δεν μπορώ να λειτουργήσω στο σχολείο.
Πήγε ήδη τρεις παρά… Έφτασα σπίτι. Επιτέλους.
Αύριο πάλι. Ένας νέος Γολγοθάς. Με έναν νέο σταυρό. Μα με τους ίδιους Μαθητές και τον ίδιο Ιούδα.
Ανυπομονώ να φτάσω στην Ανάσταση ημερολόγιο μου. Μα πρέπει πρώτα να σταυρωθώ.

Με αγάπη

Εγώ...

Samstag, 16. April 2016

das Gesicht

...Kopf und Schulter, Knie und Fuß, Knie und Fuß.
Kopf und Schulter, Knie und Fuß, Knie und Fuß.
Und Augen, Ohren, Nase, Mund.
Kopf und Schulter, Knie und Fuß, Knie und Fuß......



Hier ist ein kleines Bildwörterbuch für dich! 



Das Gesicht: Spiel 



Ein Lied zum Mitsingen und Spielen: 



So wird's gemacht:Während du singst berührst du jeweils die besungen Körperteile. Am Ende des Liedes wirst du immer schneller, und am Ende gehen alle Bewegungen durcheinander.

Quelle: Liederbaum




Freitag, 15. April 2016

Tipps zum Sprechen üben


Deutsch 

Viele haben Angst davor das Gelernte anzuwenden und zu sprechen. Diese Angst ist natürlich, aber wenn du sprechen lernen willst, dann muss du diese Angst überwinden!!! 


  •  Wie kannst du die Angst ''Fehler zu machen'' überwinden? 

Dafür muss jeder die richtige Variante für sich selbst finden! Probiere mal folgende Varianten aus, bis du die gefunden hast, die für dich funktioniert! 

  1.  Spring ins kalte Wasser: Zwinge dich dazu und versuche immer alles auf Deutsch zu sagen und zu erklären. Egal ob im Supermarkt oder zu Hause!!
  2.  Suche dir einen Tandempartner: Wenn du dir einen Tandempartner suchst tauscht ihr euch gegenseitig aus. Da ihr beide eine Sprache lernt, verfliegt die Angst davor Fehler zu machen! Und je mehr du übst umso einfacher wird dir das Sprechen im Allgemeinen fallen! 
  3. Bereite dich gezielt auf bestimmte Situationen vor: Das funktioniert vor allem wenn du eigentlich schon ganz gut Deutsch sprichst, aber dich nicht traust, es auch allen zu zeigen. Wenn du beispielsweise demnächst ein Vorstellungsgespräch hast, bereite dich gezielt mit deinem Deutschlehrer darauf vor. Lerne die Vokabeln und Redewendungen! Spiele mit deinem Lehrer die Situation in einem Rollenspiel durch. 

Griechisch

Πολλοί φοβούνται να μιλήσουν με όσα ήδη έχουν μάθει. Ο φόβος αυτός, είναι φυσικός αλλά όταν θέλεις να μάθεις να μιλάς, πρέπει να ξεπεράσεις σίγουρα τον φόβο σου!

  • Πως μπορείς να νικήσεις τον φόβο '' κάνω λάθη'' ; 

Γι αυτό πρέπει ο καθένας να βρει την σωστή ποικιλία για τον εαυτό του. Δοκίμασε τα παρακάτω μέχρι να βρεις τον τρόπο αυτόν που ταιριάζει και λειτουργεί σε εσένα! 

  1. Κάνε το καθημερινότητα: Πίεσε τον εαυτό σου και προσπάθησε να μιλάς και να εξηγείς τα πάντα συνεχώς στα γερμανικά. Ανεξαρτήτως από το αν βρίσκεσαι στο σούπερ μάρκετ ή στο σπίτι!!
  2. Ψάξε για έναν συνομιλητή: Όταν ψάξεις για έναν συνομιλητή θα ανταλλάζετε αμοιβαία απόψεις. Επειδή και οι 2 θα μαθαίνετε μια γλώσσα, ο φόβος μήπως κάνετε λάθη δεν θα υπάρχει! Και όσο περισσότερο εξασκήσαι, τόσο ευκολότερο θα είναι για εσένα να μιλάς! 
  3. Να ετοιμάζεσαι σκόπιμα για καθορισμένες καταστάσεις: Αυτό έχει αποτέλεσμα κυρίως όταν γνωρίζεις ήδη καλά γερμανικά αλλά δεν εμπιστεύεσαι τον εαυτό σου για να το δείξεις και στους άλλους. Όταν για παράδειγμα  έχεις μια συνέντευξη, προετοιμάσου μαζί με τον καθηγητή τον γερμανικών σου γι αυτό. Να μαθαίνεις το λεξιλόγιό σου και τις μεταφορικές φράσεις!! Να παίζεις μαζί με τον δάσκαλό σου όποια κατάσταση θέλεις σε παιχνίδι ρόλων. 



Dienstag, 12. April 2016

die Gefühle




die Zahnbürste der Gefühle


Das Lied von den Gefühlen 




Text zum Mitsingen:

 Wenn ich glücklich bin, weißt du was,


ja dann hüpf ich wie ein Laubfrosch durch das Gras
                                               
solche Sachen kommen mir so in den Sinn, wenn ich glücklich bin, glücklich bin

Wenn ich wütend bin sag ich dir
ja dann stampf und brüll ich wie ein wilder Stier.
Solche Sachen...

Wenn ich albern bin fällt mir ein
ja dann quieck ich manchmal wie ein kleines Schwein
Solche Sachen...

Wenn ich traurig bin, stell dir vor
ja dann heul ich wie ein Hofhund vor dem Tor.
Solche Sachen...

Wenn ich fröhlich bin hör mal zu
Ja dann pfeif ich wie ein bunter Kakadu
Solche Sachen..


Arbeitsblätter: 

Montag, 11. April 2016

Drei Tage auf Korfu



Korfu ist die zweitgrößte der Ionischen Inseln und die siebtgrößte Griechenlands. Sie liegt südöstlich des italienischen „Stiefelabsatzes“ und nähert sich, getrennt durch die Straße von Korfu, im Norden bis auf zwei Kilometer der albanischen Küste. 

Tag 1:

der Hafen von Igoumenitsa

die Reise nach Korfu 



Blick auf die Stadt Korfu 


Die Altstadt von Korfu




Tag 2: 

Das Achellion, ein Palast , den sich die Kaiserin Elisabeth von Österreich („Sisi“) auf ihrer „Lieblingsinsel“ Korfu erbauen ließ und der im Jahr 1907 vom deutschen Kaiser Wilhelm II. gekauft wurde.











Die Kirche ''moni Blachernon''



Museum für  asiatische Kunst




PS: Einige Fotos wurden von einem Griechischlehrer aufgenommen 

Mehr finden Sie hier


Dienstag, 5. April 2016

Kurzfilme im DaF-Unterricht




Fernsehen, Musikclips, Videos und Filme sind wichtige Aspekte des Medienkonsums von jungen Menschen. Ihr Einsatz im Deutschunterricht ist also nur logisch. Mit diesen Medien können die Fertigkeiten trainiert werden und Wissen über Landeskunde kann vermittelt werden. Schließlich kann der Bildungsauftrag des Deutschunterrichts, der leider nicht verbindlich definiert ist, erweitert und vertieft werden.

1.Mein Weg nach Deutschland von Goethe Institut

2. Jojo sucht das Glück von Deutsche Welle

3. Deutsch aktuell von DW-Deutsch lernen mit Videos

4. Deutschlandlabor/Alltag in Deutschland von Goethe Institut

5. Welt der Wunder